La Paz, La Paz, La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu La Paz, La Paz, La Paz - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

La Paz, La Paz, La Paz

Blijf op de hoogte en volg Marieke

20 November 2012 | Bolivia, La Paz

Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel de grote steden en toch lukt t me maar niet om weg te komen uit La Paz!!!! :(

Eerst heerlijk 2 avonden gefeest in het hostel, was super leuk en weer heel veel leuke en interessante mensen ontmoet. Daarna werd ik ziek, dacht eerst dat t een kater was, maar die heeft in totaal bijna een week geduurd dus zal toch wel iets anders geweest zijn haha. Ook kreeg Martijn slecht nieuws van thuis en besloten we om nog maar een paar daagjes in La Paz te blijven zodat hij in elk geval internet en skype in de buurt had en dus veel contact kon hebben met zijn familie. Uiteindelijk heeft hij toch besloten om terug naar Nederland te gaan en zit ik nu alweer een week alleen.

Nadat Martijn vertrokken was heb ik een vierdaagse trip naar de Pampas gemaakt. Dit is het begin van de amazone en nog niet echt jungle maar er is wel ontzettend veel wildlife te zien. Ik heb hier gezwommen met roze dolfijnen....alhoewel ik de naam niet snap want ik ze zijn gewoon grijs....Maar goed echt zwemmen met de dolfijnen kun je het niet noemen want zodra wij het water in waren, hebben we de dolfijnen nog 1 x gezien en toen waren ze vertrokken. De gids verzekerde ons dat het hartstikke veilig is om te zwemmen met de dolfijnen want waar de dolfijnen zijn, daar zijn geen piranas en alligators......uh huh We zaten nog niet in de boot en toen zagen we op 2 meter afstand twee mega alligators met hun enge ogen lekker naar ons loeren....pfff waren toch wel blij dat we weer in de boot zaten! De volgende dag opzoek naar de anaconda, deze hebben we helaas niet gevonden maar onze gids maakte er ondanks dat toch een leuke wandeling van. s Middags gingen we pirana vissen, deze hebben we savonds lekker opgegeten en na het diner gingen we in het donker nog weer de rivier op om te kijken naar de alligators....Nou in het donker zijn ze een stuk enger kan ik je vertellen!!! De laatste dag nog weer opzoek geweest naar dolfijnen om uiteindelijk weer aan de helse rit naar La Paz te beginnen.

Maandag ochten weer aangekomen in La Paz, opzoek gegaan naar een busticket richting sucre om te horen te krijgen dat de eerst volgende bus pas op donderdag avond vertrekt!!! Aaarrrrgggg ik wil hier weg!!! En het wordt nog erger...... morgen is er een bevolkingstelling in Bolivia waardoor iedereen binnen moet blijven. De mensen worden dan geteld en er wordt gekeken in wat voor omstandigheden ze leven. Maar ook als toerist moet je dus binnen blijven....kortom heel bolivia is morgen uitgestorven. Ik ben wel blij dat ik in Loki hostel zit....ze hebben voor morgen al 2 extra happy hours gepland en een bbq. Ik denk dat er hier ongeveer 70 backpackers in het hostel verblijven dus het wordt vast een gezellig chaos met waarschijnlijk veel drank......

Maar gelukkig heb ik al een ticket voor donderdag dus dan vertrek ik echt! By by la Paz

  • 21 November 2012 - 18:34

    Papa En Mama:

    Hoi meid.

    Fijn om te horen dat je geen maaltijd bent geworden voor de alligators.
    Het blijft bij jou wel spannend.
    Je zit dan wel even vast in La Paz, maar een feestje is toch ook wel gezellig.
    Nog veel plezier en kiek goed uut.
    Groet en een dikke kus van ons.

    Pa en Ma

  • 21 November 2012 - 21:22

    Nikolien:

    Hey mariek,
    Net 3 op reis in bolivia gezien. Ze waren oa in Sucre.
    leuk om een indruk te krijgen van waar jij nu bent!
    Veel plezier nog en blijf genieten! Dikke smok!

  • 25 November 2012 - 12:54

    Hero En Annet:

    Hoi Marieke,

    Wat maak jij weer
    wat mee zeg. Het is weer super genieten van je mooie reisverslagen.
    We liggen vaak in een deuk van het lachen maar houden soms ook ons hart vast van de enge dingen die je allemaal beleefd.
    Ja ja, we worden ook een daggie ouder ha ha ha.
    Geniet de komende weken er maar volop van want voor je het weet moet je weer centjes verdienen!!!!!!!

    Groetjes en dikke knuffel van hero en annet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 25652

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: