snelle update - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu snelle update - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

snelle update

Blijf op de hoogte en volg Marieke

03 December 2012 | Bolivia, La Paz

Na de bevolkingstelling toch eindelijk vertrokken uit la paz en richting Sucre. Sucre is een erg mooie stad, ik heb twee uitzichtspunten bezocht om zo een goed beeld van de stad te krijgen. In de bus naar Sucre kwam ik Oliver en Alice weer tegen, met hun heb ik ook Machu Picchu gedaan dus dit was wel erg leuk! Verder heb ik vooral een beetje rondgelopen en genoten van de zon. Ook kwam ik hier John tegen, hij zat bij mij in de pampas en samen met hem en nog een stel anderen zijn we zaterdag lekker uit eten geweest en lekker wezen dansen!!!

Na Sucre vertrokken naar Tupiza. Hier een paardrijtocht van 3 uur gedaan, super mooi en voelde me net een echte cowboy. Tis net t wilde westen hier. T enige verschil is dat ik niet kan paardrijden en dus als een zoutzak op dat arme beestje zat, vooral als we over gingen in een iets sneller tempo haha. Maar twas meer een soort vergroot pony park slagharen want ook dit beestje wist precies de weg en ik hoefde dus niet veel te doen. Kon dus gewoon als een zoutzak blijven zitten en genieten van de natuur en rust! Daarna lekker gechillt bij t zwembad....heerlijk!!!

De volgende ochtend vertrokken voor de 4 daagse Salar de Uyuni tour! Wauw wauw wauw......meer heb ik hier eigenlijk niet over te zeggen. Kheb echt vier dagen lang genoten van de meest uiteenlopende landschappen! We hadden weer een leuke groep (1 spanjaard, 2 fransen en 1 amerikaan en ik) en we trokken op met een andere jeep omdat onze chauffeur de weg niet zo goed wist haha maar ook deze groep was erg gezellig dus de avonden in de accommodaties waren ook erg gezellig! Onze kok en gids heeft uitstekend voor ons gezorgd, heerlijk eten elke keer en ze wist veel te vertellen....helaas alles in het spaans, maar gelukkig kon de spanjaar goed engels dus hij heeft vierdagen voor tolk gespeeld haha. Twas echt super mooi! Iedereen die hier meer van wil weten check mijn facebook voor foto´s die zeggen genoeg!

En nu helaas weer in la paz, maar wel een ander hostel voor de verandering. Ik wou de grens over steken naar Chille en via de kust omhoogreizen naar peru maar helaas zijn er stakingen in de nationale parken in bolivia en daardoor was t niet mogelijk om naar Chille te gaan. Dus tja weer in La Paz, maar ik vertrek vanavond naar puno (peru) om hopelijk morgen de bus te nemen naar Arequipa omhier te genieten van de colca canyon, misschien te raften en een beetje bji het zwembad te chillen en te feesten! En daarna heel langzaam aan richting lima te reizen....maar hier wil ik nog niet te veel over na denken haha

Adios amigos

  • 03 December 2012 - 19:37

    Helga:

    Hey meis!!!!
    mooi verslag weer!! Hier word je gevolgd en.....gemist!! Geniet. met grote G van je mooie belevenissen.
    x

  • 03 December 2012 - 20:10

    Anouk:

    Ha Mariek,
    Klinkt weer prachtig! De Colca Canyon -> absoluut doen!
    Blijven genieten en alvast een fijne verjaardag gewenst.

    x x Anouk

  • 04 December 2012 - 21:41

    Mama:

    Hoi cowgirl.
    Tja die jaren paardrijles hebben dus niet geholpen, maar je bent in ieder geval blijven zitten.
    Tja en een beetje zadelpijn hoort er natuurlijk bij.
    Volgende keer maar wonderzalf meenemen, want je weet nooit wat je gaat doen en waar het goed voor is.
    En als ik het goed begrijp ga je dus mee mee met raften, helm op zwemvest aan en peddelen maar.
    Meid waar haal je de moed vandaan, petje af.
    Hopelijk zijn hier straks ook foto s van, ben hier wel heel benieuwd.
    natuurlijk wensen we jou ook een hele fijne verjaardag, en hopen dat je ook dan leuke mensen om je heen hebt om dit te vieren.
    Maar jou kennende lukt dit vast wel.
    liefs kus en een dikke knuffel van pa en ma

  • 06 December 2012 - 14:47

    Nikolien:

    hiep hiep hoera gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!!!!
    Wat weer leuk om je verhaal te lezen, zie het helemaal voor me hoe je op dat paard zit hahahaha.
    Knap hoor dat je het allemaal maar ff doet in je eentje!
    Heel veel plezier nog

    Liefs Nikolien Jan Fleur en Ise

  • 06 December 2012 - 16:32

    Hero En Annet:


    Hoi Marieke,

    Van harte gefeliciteerd hiep hieper de piep hoera.
    Waar je op dit moment dan ook mag zitten je zal er vast wel een knallend feest van maken.
    Weer een boel meegemaakt daar hier was het weer genieten van je verhaal en hopelijk volgen er nog heel veel.
    Een knuffel en smok van ons en hopelijk tot in het nieuwe jaar.

    Groetjes van hero en annet.

  • 10 December 2012 - 16:38

    Hielke:

    Gaaf hoor!! Ik lees de verhalen met plezier, al is het vormen van beelden soms wat lastig...

    Tot eind december.

  • 10 December 2012 - 16:38

    Hielke:

    Gaaf hoor!! Ik lees de verhalen met plezier, al is het vormen van beelden soms wat lastig...

    Tot eind december.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 25654

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: