Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu Cape Town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

Cape Town

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

01 September 2009 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste eigen reis is goed verlopen, iedereen was erg tevreden!

donderdag heb ik ze naar t vliegveld gebracht om daarna zelf te genieten van 5 daagjes vrij!!!!

Kheb eigenlijk weinig nuttigs gedaan, heb een beetje de toerist uitgehangen, nu kon het!

Zo ben ik naar verschillende musea geweest, beetje op t strand gelegen en de hop on hop off bus genomen!

Met de bus ook langs kirstenbosch gekomen, dus dacht ach laat ik hier maar s gaan kijken, dan kan ik mn gasten weer goed informeren. Kirstenbosch is de botanische tuin van kaapstad, maar goed, ik ben niet zo van de tuinen dus het kwam er op neer dat ik eigenlijk alleen maar in het restaurant heb gezeten haha. Kan mn volgende groep dus wel adviseren dat t eten daar erg lekker is, en kheb wel een korte impressie gekregen dat t wel een erg mooie tuin is :P

Verder heb ik me nu voor t eerst echt single gevoeld, in nl ben ik natuurlijk altijd met vrienden en vriendinnen op pad, maar hier was ik echt ff 5 dagen alleen! Moest wel ff wennen aan t alleen uit eten gaan haha voelde me de 1e x dan ook echt een beetje zielig :S
Maar goed daar heb ik me snel over heen gezet en heb de rest van de tijd heerlijk genoten van het alleen zijn en alleen uit eten gaan. Het heeft ook zo zn voordelen, want als je alleen bent begint er altijd wel iemand tegen je te praten, wat meestal erg gezellig is :D Soms kan het ook een beetje vervelend worden want uiteindelijk komt het er allemaal op neer dat ze aant eind van het gesprek met je willen trouwen!!!! Ja kheb al 2 aanzoeken afgewezen haha en ben ook nog s versierd door een serveerster (ja jullie lezen t goed, serveerster!!). Maar goed, vanaf nu vertel ik gewoon dat mijn vader ook een bruidschat wil, en wel 6 koeien!! Nou dan willen ze gelijk nie meer trouwen hoor haha :D dus pap, mocht ik toch met 6 koeien thuis komen dan weet je wat er gebeurd is :P

Tja je maakt wat mee als je alleen uit eten gaat haha.
Gelukkig komt morgen de nieuwe groep weer aan en kan ik weer gezellig als onderdeel van een gezelschap uit eten gaan :P

AAAahhhh en ik zit alweer op de helft, als ik daar aan denk gaat t me allemaal veel te snel! Afrika is zo mooi en de mensen zijn zo aardig dat ik nog wel veel langer zou willen blijven. Ben dan ook druk contacten aant opdoen voor eventueel een afstudeerplekkie!

Wel zijn er ook nog dingen waar ik me over kan verbazen en boos kan maken. Zo zaten we laatst voor t hotel toen er een man aan kwam en vroeg of hij daar naar binnen mocht. Wij snapten niet helemaal waarom hij dat vroeg, maar na een beetje doorvragen kwam het er op neer of hij niet wist of hij wel naar binnen mocht omdat hij zwart was!!!!! damm dat, dat nog steeds voorkomt dat snap je toch niet!!!! het gaat zeker nog heel wat jaren duren voordat de apartheid echt verdwenen is, nu is alleen het woord afgeschaft en verboden maar voordat iedereen zich er naar gaat gedragen zijn we waarschijnlijk heel wat jaren verder.

Ook merk ik als we bij de Himba's zijn geweest dat sommige mensen er toch moeite mee hebben. Ze kunnen niet inzien dat de Himba's bewust voor hun manier van leven kiezen en vinden het "gezien door onze westerse ogen" een zinloos bestaan. Hoe kan het toch dat na alle ellende die wij blanken door de jaren heen hebben aangericht nog steeds denken dat onze manier van leven de beste is!!!! En hoe bijzonder is het dat de mensend die al die ellende hebben moeten ondergaan juist heel vriendelijk zijn en ontzettend hoopvol voor de toekomst, daar kunnen wij nog wat van leren.
Wel is het erg leuk om als mensen er dus moeite mee hebben, ze proberen uit te leggen hoe en waarom de himba's zo leven en dat ze uiteindelijk hun mening toch enigszins aanpassen :D dan heb ik mn job goed gedaan!!! Kortom laat iedereen leven zoals ze t zelf willen, zonder onze manieren en geloof en alles aan hun op te dringen!

Buiten dat is het hier wel fantastisch en geniet ik volop van elke dag!

dikke zoen voor jullie allemaal!!!!

kuzzie

  • 01 September 2009 - 11:23

    Carina :

    Heey Marieke!!

    Super leuk om je verhalen te lezen! Je beleeft daar veel zeg!! Als je terug bent moet je natuurlijk al je foto's showen!!
    Veel plezier nog voor de aankomende tijd!!

    Liefs Sjaak en Carina

  • 01 September 2009 - 13:15

    Tamaar:

    hej Mriek!!

    wat weer een super tof verhaal... Je eerste reis achter de rug, klinkt goed hoor.!! Echt de professionele reisleidster, haha. Veel plezier nog de komende tijd.. Geniet ervan meid!

    Dikke kus Tamaar

  • 01 September 2009 - 15:27

    Henk En Gerlinde:

    He (schoon)zussie,
    Dus we krijgen koeien,
    Kun je voor Henk nog een extra koe regelen. Je bent zekers 7 koeien waard. HAHA.
    Nou als je terug bent gaan we een keer met zijn allen uiteten dus niet alleen.
    DOEI DOEI

    Liefs
    Henk en Gerlinde

  • 02 September 2009 - 13:27

    Marloes:

    Hey Marieke!!

    Alles goed? Wat leuk om weer een verhaal van je te lezen!
    Als je er weer bent kunnen we met de westwood wel bij de Wolfshoeve gaan eten, is erg mooi geworden (en dan zit je niet meer alleen!)
    Nog heel veel plezier!

    Groetjes Loes

  • 03 September 2009 - 16:10

    Paul:

    Hey Marieke!

    Dat klinkt weer goed! Gelukkig heb ik dit gelezen na zelf ook een paar dagen weg geweest te zijn, dus dan heb ik iets minder de neiging om een vliegtuig te pakken... Alhoewel ik me wel in moet houden :P.

    Geniet nog van de 2e helft en suc7 met het onderhandelen!

  • 04 September 2009 - 15:21

    Laura:

    Hi Marieke!

    Volgens mij hoeven wij ons geen zorgen te maken om jou.. je vermaakt je prima :P
    Laat je snel wat foto's zien? Ben erg benieuwd!

    Nou voorzichting zijn en geniet er van!

    Liefs xx Laura Platzer

  • 04 September 2009 - 17:57

    Jo Monnik:

    Hallo Marieke, ik ben de oma van Sara en zij heeft me gewezen op jouw reisverslag. Ik vind het hartstikke leuk om jullie belevenissen te volgen. Ik wens je nog erg veel plezier en succes! Groetjes oma Jo

  • 05 September 2009 - 14:23

    Lindsey:

    Heeey lieve poepie!!

    Mooi verhaal die aanzoeken ;) Ze hadden toch wel een mooie ring gegeven he? haha!! (Of een snoepring)
    Toch jammer om te horen dat er nog genoeg wordt gediscrimineerd.
    Sara komt snel je kant op dus hoop dat je je iets minder alleen voelt met de gedachten dat ze in hetzelfde land is. :D
    Lieffie heeel veel plezier nog! Dikke kus Lindsey..
    P.s. Sandjay en ik zijn officieel een stel :) Alleen hij heeft me nog niet ten huwelijk gevraagd ;)


  • 06 September 2009 - 17:37

    Nikolien:

    Hey lieve marieke,

    wat weer een belevenissen, heerlijk om te lezen!!!
    geniet er nog maar goed van enne niet trouwen daar hoor, veeeeels te ver weg!!!!!!!!!!!

    Dikke zoen, Nikolien en de rest hiero!

  • 06 September 2009 - 21:19

    Lien:

    Ej meis,

    Tja ik geloof idd dat het even heel apart is om alleen uit eten te gaan.. Das dan wel het andere uiterste van 24u per dag samen zijn met een groep mensen..
    Ja tijd gaat snel.. Ben heel benieuwd naar foto's..
    Nou meis, suc6 met de laatste groep (voor nu dan), geniet ervan en uitkijken (met name voor hitsige mannen)

    Lieve kus voor u (K)

  • 16 September 2009 - 19:59

    Marja:

    Hey Marieke,

    Eindelijk eens een berichtje van mij. Zo te zien geniet je van je tijd daar en ben je je humor nog niet verloren.
    Leuk om je verhaal te lezen. Jammer voor je dat je al over de helft bent maar geniet nog van de tijd die je nog hebt.

    Tot snel,

    groetjes Marja

  • 21 September 2009 - 13:56

    Jorinde:

    Heee Marieke!
    Superleuk joh die verhalen. Heel veel plezier nog, en niet met 6koeien thuiskomen he!!! (of het moet een wel heel erg leuke afrikaan zijn)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2009

Aftellen

21 September 2009

t gaat baie snel voorbij

01 September 2009

Cape Town

17 Augustus 2009

goeie morre!

07 Augustus 2009

1e reis
Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 25825

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: