Aftellen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Oktober 2009 | Namibië, Swakopmund

Hallo allemaal, hier waarschijnlijk mijn laatste verhaaltje vanuit het prachtige afrika :S

Het aftellen is nu echt begonnen, nog maar 11 dagen en ik sta alweer op nederlandse bodem!

Ik had hier nog wel iets langer willen blijven, maar nu ik weet dat niko een prachtige dochter heeft wil ik ook wel graag naar huis om haar te bewonderen :D

Verder zijn Boepie en ik ons ook al aant voorbereiden op ons afscheid. Ik heb laatst een hele dag bij heb voorin de truck gezeten (normaal zit ik achterin bij de mensen en heb alleen concact met hem via de radio of tijdens de stops). Het was boepies verjaardag, dus dacht kga lekker voorin bij hem zitten, wel zo gezellig :D En de laatste dag van onze reis ga ik weer bij heb voorin zitten. Toch vreemd om na 3 maanden afscheid te moeten nemen. We hebben elkaar wel al plechtig beloofd dat we niet gaan huilen op de laatste dag, maar kweet zeker dat t Boepie niet gaat lukken, wat een schatje :D

Verder nu weer een fanstastische reis met wederom een gezellige groep! We hebben een beetje pech gehad met het weer, regen en kou! Maar de groep vond t prima want die vinden het eigenlijk veel te warm hier haha. Mijn game spotting zit er nu echt op. Tijdens de laatste game drive in etosha nog wel weer een leeuwin gezien en de zwarte neushoorn!!!!! super gaaf! Helaas is het niet gelukt om de big five te spotten, mis het luipaard nog :S maar goed ben wel erg blij met al het andere wat ik gezien heb. In chobe ook nog een groep olifanten gezien die de rivier overstaken, om een gegeven moment waren alleen nog een paar slurfen boven het water te zien, ontzettend mooi om te zien!

Straks nog weer sossusvlei, fish river canyon, augrabies en kaapstad en dan zit het er helaas alweer op. Maar ik hoop volgend jaar terug te komen, zodat ik alsnog het luipaard kan spotten en natuurlijk om Boepie weer te zien!

Kheb wel een ontzettend leuke mail gekregen vanuit Baobab, van een van de gasten die erg tevreden over mij was. Erg leuk om te horen!

En niet te vergeten, de korte ontmoeting met Saar! Zij is nu bezig met de kampeerreis en we kwamen elkaar onderweg tegen, dus hup truck aan de kant ff korte omhelzing, vragen hoe het gaat en hup toen moest ik alweer verder (hadden die dag een erg lange dag van 5.00 uur tot 18.oo uur). Maar was wel super leuk om na 2.5 maand ff een vriendin te zien!!!!

Lieverds allemaal tot erg snel!

Ohja en Oma van Sara, leuk dat u ook telkens reageert!!!

Dikke zoen

  • 05 Oktober 2009 - 09:02

    Tamara:

    hej Mriek!

    klink weer goed.. Geniet nog van ff van je laatste daagjes. Helaas het afscheid nemen hoort er ook bij.. Veel plezier nog ff, en tot snel!!!

    Kus Tamaar

  • 05 Oktober 2009 - 09:25

    Paul:

    Zoals gewoonlijk weer goed te lezen dat je je daar super vermaakt! Veel plezier nog die laatste dagen en geen afscheid nemen natuurlijk maar een "tot ziens"! Zeker wanneer je er komend jaar weer naartoe gaat.

    Nogmaals veel plezier en ik spreek je snel!

    Liefs Paul

  • 05 Oktober 2009 - 11:52

    Lien:

    Ej meis,

    Net nog ff je mail gelezen.. Raar dat je me sms niet hebt ontvangen.. Maar goed..

    Wat leuk dat je Saar tegenkwam..
    Ben erg benieuwd naar Boepie, heb me er al helemaal een voorstelling van gemaakt.. Vraag me dus af of het klopt..

    Fijn dat de mensen zo tevreden over je zijn en dat ze het ook bij Baobab hebben gemeld echt goed..

    Nou meis ik spreek je snel.. Nog heel veel plezier de komende 11 dagen.. Blijf uitkijken en geniet..

    Lieve kus

  • 05 Oktober 2009 - 14:49

    OmaJo:

    hallo Marieke, Leuk je laatste mail te lezen en ik zou zeggen als je in \Holland bent laat me dat even weten dan kunnen we misschien is een afspraakje maken, maar daar zal je voorlopig wel geen tijd voor hebben.
    Misschien kunnen we als Saar terug is een afspraakje maken dan kunnen we met z'n drietjes even lekker kletsen.
    Goeie reis en tot horens oma.


  • 05 Oktober 2009 - 16:05

    Karel En Herma:

    Hoi meissie, Tja jij aan het aftellen want dan zit het er op en wij aan het aftellen want dan ben je er weer (krom he). je verhalen blijven super om te lezen. Geef Boepie van ons nog maar een dikke knuffel, hij heeft goed voor jou gezorgd. Geniet van deze laatste paar dagen en wij zien je op schiphol.
    groet en xxxxxxxxxxx uut erica van papa en mama.

  • 05 Oktober 2009 - 19:49

    Brenda:

    hé mariek

    geniet nog lekker van die laatste dagen.
    we zien je weer snel
    doe rustig aan

    kus brenda

  • 06 Oktober 2009 - 11:29

    Hero En Annet:


    Hoi Marieke,

    Ja alles wat leuk is gaat veel te snel voorbij helaas dus geniet er nog maar even met volle teugen van.
    Mocht je afrika gaan missen dan ga je maar met ons naar de dierentuin.

    Groetjes en tot horens.xxxxxxxxx

  • 06 Oktober 2009 - 13:45

    Saar:

    marikiki!!

    jaaa onze ontmoeting was kort maar wel heel leuk!! Midden in Afrika ineens een Mariki! Top. Ik heb in Etosha superveel gespot! 3 zwarte neushoors, nog een witte, zebra's, giraffen, olifanten, miljoen jakhalzen, leeuwen... kortom: Vet. Nu nog de buffel en luipaard, dan is de big 5 binnen.. maar dat luipaard zal wel niet lukken haha!

    Meid, ik zie je in November weer!
    Zoen

  • 06 Oktober 2009 - 16:39

    Sjaak En Carina:

    Mariek! Wat leuk dat de mensen zo tevreden zijn over je begeleiding! Ik hoop dat je in deze laatste 10 dagen nog een (verdwaalde) luipaard tegen komt! Zal voor je duimen! Geniet van je laatste daagjes en tot snel!

    Liefs Ons

  • 13 Oktober 2009 - 11:31

    Lindsey:

    Jaaaa!! nog maar 3 dagen! Wat heb je lekker veel meegemaakt en gezien. En natuurlijk ontzettend leuk dat je Saar tegen kwam..
    Boepie klinkt echt als een poepie ;)

    Heb zo'n zin om je weer te zien! Heb je echt gemist. Tot heeeel snel! Dikke kus

  • 15 Oktober 2009 - 04:24

    Yvonne:

    Hoi Marieke,

    Het is 15 oktober, 06.12 uur. Op de valreep lees ik je hele reisverslag nog net op tijd; superleuk! Wat een mooie ervaringen, zowel schokkend, lees het verhaal van de zwarte man eb de groep toeristen die nog steeds denken dat West Europa de waarheid en wijsheid in pacht heeft. Wel mooi dat je nog een hoop "zendingswerk" hebt Marieke. Het lijkt me heel bijzonder om daar midden in dat grote continent opeens een vriendin/ maatje tegen te komen, heerlijk!
    Voor jou zit et er weer op, helaas maar mooi dat je al voorbereidingen hebt getroffen voor een eventueel afstudeerproject, ik ben benieuwd en volg je verdere plannen in ieder geval via Saar. Zij mag nog even.... Lieve Marieke, ik hoop tot spoedig ziens hier in Almere maar waarschijnlijk eerder in Breda!
    Goede terugreis en veel enthousiasme en inspiratie voor het Laatste Jaar!

    Liefs van de moeder van Sara, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2009

Aftellen

21 September 2009

t gaat baie snel voorbij

01 September 2009

Cape Town

17 Augustus 2009

goeie morre!

07 Augustus 2009

1e reis
Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 25797

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: