t gaat baie snel voorbij - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu t gaat baie snel voorbij - Reisverslag uit Gaborone, Botswana van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

t gaat baie snel voorbij

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

21 September 2009 | Botswana, Gaborone

pfff t gaat nu echt baie snel, breng donderdag deze groep naar t vliegveld om mn laatste groep weer op te pikken. dus nog maar 3,5 week en ik ben alweer thuis (om precies te zijn 16 okt, rond half 11 op schiphol......voor degene van t ontvangscommite :P)

ok s ff kijken wat ik met deze groep allemaal beleefd heb......

als eerste was t een erg leuke groep, lekker gemixt en alle leeftijden, en ze houden allemaal wel van een borreltje haha dus helemaal goed!

als eerste de wat minder leuke dingen, er zijn behoorlijk wat zieken geweest, ging waarschijnlijk een virus rond :S maar iedereen is er weer bovenop en ze hebben gelukkig geen hoogtepunten hoeven missen. Zelf ook ff 2 daagjes beetje minder geweest, maar t was niet zo erg, dus kon gewoon doen wat ik moest doen, alleen ff rustig aan met eten.

Verder was er iemand door een of ander beest gestoken waardoor haar vinger helemaal dik werd, zo dik dat haar trouwring helemaal klem zat. Dus hup wij naar de dokter in de hoop dat de ring er afgeknipt kon worden. T zou geen afrika zijn als er geen 10 verschillende mensen aan te pas kwamen haha maar goed. Uiteindelijk heeft ze antibiotica en een of ander zalfje gekregen en moesten we naar de lokale garage waar een boom van een vent al klaar stond met een kniptang om de ring te verwijderen! tja zo beleef je nog eens wat!

Natuurlijk weer dezelfde plaatsen en excursies gedaan, dus valt niet veel over te vertellen, alleen dat t baie mooi blijft om alles te zien en mee te maken!

In Swakop lekker wezen feesten met 4 mensen van de groep, heerlijk gedanst in de lokale disco :D

Ook ben ik hier mee geweest met de township tour! Erg indrukwekkend, hier zie je het echte afrika. dat ze in golfplaten huisjes wonen en voor de hele straat maar 1 toilet hebben. Maar de mensen zijn allemaal erg aardig en heel positief, geweldig om te zien! En de kinderen zijn echt schatjes en erg fotogeniek. Zijn ook nog in de lokale bar geweest en hebben lokaal eten geprobeerd....lees rupsen eten!!!! nou naar 1 geprobeerd te hebben vond ik t wel weer mooi geweest haha Maar erg mooi en indrukwekkend om mee te maken!

In Etosha ontzettend veel dieren gezien, kheb foto's waar olifanten, springbok, giraffe, zebra en spiesbok tegelijk opstaan....hoe gaaf!!!! En we stonden te wachten op de mooiste foto van de reis. Er lagen 2 mannetjes leeuwen zo'n 2 meter naast onze truck!!! maar er stonden nog wat bomen voor en verder natuurlijk heel veel auto's. dus iedereen was rustig op z'n beurt aant wachten om dichterbij te komen.....komt er opeens een trut aan met een jeep, en zet de jeep zo voor alle andere auto's pal voor de leeuwen!!! Niemand kon meer wat zien en de leeuwen dachten....pfff t wordt me hier te druk, ik ga er vandoor......kortom de mooiste foto van de reis is dus niet gelukt :S Maar goed we hebben ze wel gezien en er zijn wel een paar gafe foto's van dat ze weglopen!

Ook in de Delta weer ontzettend veel gezien, dit is het enige moment in de reis dat we een game walk kunnen doen.....altijd heel erg spannend omdat je soms maar zo'n 100 meter van een olifant vandaan loopt!!!!! ook wel een beetje eng want de poler jongens (jongens die ons begeleiden) hebben ontzettend veel horror verhalen over aanvallen van olifanten en nijlpaarden! maar gelukkig heb ik nog nix engs meegemaakt :d

Kben nu in Zambia en krijg vandaag te horen of ik morgen mee kan met de game drive, (met bijna 100% zekerheid om de neushoorn te zien), of met de helicopter vlugt over de watervallen.....
T voordeel van reisbegeleider zijn is dat je als er een plekkie over is dus gratis mee mag! (anders is een helicopter vlucht van 30 min 260 dollar!)

Verder gaat alles nog steeds goed, de samenwerking met boepie is ook nog steeds goed en leuk! En mijn afrikaans is al behoorlijk goed, ik begrijp alles en spreken lukt ook redelijk!

Nou nog 3,5 week en dan zie ik jullie alweer. kzal proberen in swakopmund nog ff weer mn laatste verhaal te plaatsen!

tot snel allemaal en bedankt voor alle leuke en lieve reacties!

Lins, kheb ook weer zin om samen breda onveilig te maken!!!! x

xxx marieke

• 21 September 2009 - 14:17

Herma:

Hou meissie wat weer een leuk verhaal.
    het maakt diepe indruk op ons wat jij allemaal mee maakt en onderneemt.
    Wat de ontvangstcommissie betreft, zij zullen zorgen dat ze er zijn.
    Geniet nog van die paar weken. veel plezier en groetjes van papa en mama

• 21 September 2009 - 17:50

Paul:

Hey Marieke!

Klinkt weer super, al die dieren op 1 foto :D. Geniet nog van de laatste weken en wanneer je weer terug bent, zullen we een keer ergens een biertje gaan pakken, zodat ik de verhalen ook live aan kan horen!

Liefs!

• 21 September 2009 - 20:04

Henk En Gerlinde:

zo zus(je) dus je vermaakt je nog steeds eet rare dingen dringt nog steeds zo veel mogelijk alcohol en probeert alles als reisleidster alles bij elkaar te bietsen oh ja en die rare taal daar kun je ook al redelijk nou wij kunnen niet meer als trots en heel erg jaloers zijn op deze geweldige ervaring / werkvakantie wat jij daar hebt geniet er nog maar van deze laatste reis en als je weer thuis bent gaan we weer gezellig borrelen en misschien ook wel weer pannenkoeken eten net als na de vorige reis nou groetjes en kalm an doen niet te kalm hè want dan van je om haha groetjes Henk en Gerlinde

• 22 September 2009 - 09:36

Saar:

Marikiki!!! Oehhhh die dieren verhalen klinkt zo gaaf!! Dat ga ik nog allemaal meemaken...

Ik kom woensdag de 30e aan in Swakop, en vertrek dus vrijdag ochtend de 2e weer... Denk niet dat jij er dan al bent of wel? We moeten maar gewoon contact houden!

Geniet nog van je laatste trip!!

Dikke zoen!

• 23 September 2009 - 14:00

Oma Jo, :

Leuk om je verslag te lezen, wat maken jullie toch een leuke dingen mee, van Sara krijg ik ook hele leuke berichten door , die heeft het ook prima naar haar zin. Ik heb begrepen dat jouw tijd haast om is en dan is het leuke leventje weer achter de rug maar heel leuk om op terug te kijken denk ik en verhalen te kunnen vertellen en foto's te bekijken, misschien hoor ik nog wel eens wat van je. Oma Jo.'

• 23 September 2009 - 17:10

Hero En Annet:

Hoi Marieke,

Bedankt voor je mooie kaart met de springbok ( ja we weten wel zeker dat het geen olifant is) erop. Van je leuke, vrolijke en spannende verhalen zitten we weer heerlijk te genieten maar weten wel dat het allermooiste nog moet komen.
    Ja, je honderden foto's met jouw verslag erbij.
    Dus Marieke pas op voor de wilde dieren maar blijf flink aan het foto's schieten.

Mocht er een bruidschat zijn, dan is de kudde (het zijn er dan vast meer dan 7) van harte welkom want barbequen kun je het hele jaar wel.
    Laat het alleen op tijd aan je vader weten zodat hij een grote veewagen kan regelen.

Geniet er nog maar 3 weken van en de groeten aan Boepie.

• 23 September 2009 - 19:39

Lien:

Ej meis,

Nou ben je meegeweest met de game drive..
    Ow ik ben echt super benieuwd naar al je foto's..
    Wel bijzonder om te zien zeker dat de mensen daar zo tevreden zijn met weinig.. Kleine huisjes, 1 toilet..

Inmiddels al een leuke vent ontmoet daar..
    Jeetje je laatste groep alweer.. Morgen gaan ze en komen ze..

Nou Mariek, heel veel succes dan met de laatste groep.. En tot over 3,5 week..
    Genieten he..

Liefs en Kus