1e reis - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu 1e reis - Reisverslag uit Livingstone, Zambia van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

1e reis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

07 Augustus 2009 | Zambia, Livingstone

de eerste reis zit er alweer op. Hebben gister de gasten op t vliegtuig gezet en kon direct de nieuwe groep weer in de truck laden, kortom geen minuutje rust!

Nu heb ik dus mijn eigen groep, de inwerkreis is voorbij en ik moet t nu allemaal in mn eentje doen, natuurlijk heb ik boepie mijn chauffeur ook die veel weet! maar ik denk dat t wel goed gaat komen!!!

ok ff nog over de vorige reis, wat ik zoal gedaan heb

uhm volgens mij was ik zo ongeveer bij swakopmund gebleven.

In swakopmund had ik de dolfijnen excursie geboekt voor 's ochtends. Helaas hadden we een ontzettende zandstorm (tja kan gebeuren als je midden in de woestijn verblijft) je kon misschien net 2 meter kijken, dus alle excursies werden afgelast :S maar gelukkig klaarde het tegen 12 uur op en konden we alsnog de zee op, op zoek naar dolfijnen!!!! nou en die hebben we gezien, een hele groep die lekker aant spelen was, super mooi! verder nog veel zeerobben gezien en lekker in t zonnetje genoten van champagne en oesters! mij hoor je dus niet klagen :D

Etosha!!!!
Na swakopmund gingen we naar etosha, maar onderweg eerst langs capecross om de zeeleeuwen kolonie te bewonderen.........niet normaal hoeveel er daar zijn, t ziet er helemaal zwart en af en toe zie je een jakhals voorbij lopen (die heeft daar in elk geval genoeg keus voor zn maaltijd :P) Daarna ff korte overnachting in Uis om, om 5 uur weer te vertrekken verder richting Etosha, ook vandaag weer een paar leuke stops gehad onderweg.....rotsschilderingen van de bosjesmannen en de himba's bezocht! (je weet wel die rode mensen van groeten uit de rimboe!!!)

Dan eindelijk onze eerste gamedrive...Etosha! we gingen met onze eigen truck het park in en moesten dus zelf goed spotten naar wild...waar we erg goed in waren want hebben duizenden zebra's en springbokkies gezien, giraffen, olifanten, kudu's, leeuwen, spiesbok, een stokstaarje en nog veel meer!!!!!! Fantastisch :D

Okavango Delta!!!!
de Okavango delta is een enorm moeras gebied waar we twee dagen verbleven, eerst met speedbootjes dan een stukje over land met een jeepje en dan het laatste stuk met de mokoro's (soort kano) naar t eiland midden in de delta! Op t eiland stonden onze tentjes en stretchers al klaar (hoezo luxe!) en konden dus direct gaan genieten. Tis zo ontzettend mooi daar! ff een wijntje gedronken en toen weer met de mokoro's t water op voor de zonsondergang :D tegen de tijd dat we terug kwamen was het eten al klaar....heerlijk kalahari spagetti, gemaakt op een klein vuurtje! errug lekker! later gingen de polers (de jongens die de mokoro's voortduwen met stokken) voor ons dansen om hun cultuur te laten zien en hebben ze t volkslied gezongen, natuurlijk moesten wij ook een liedje zingen om onze cultuur te laten zien, dus wat kun je dan beter doen dan de polonaise inzetten en een beetje lalalalala brullen! haha helemaal leuk!!!!! :D De volgende dag weer een stuk met de mokoro naar een ander eiland gevaren, onderweg nog twee nijlpaarden gezien :D en toen een wandeling over t eilandje gemaakt. Later terug naar t vaste land, weer een stukje met de jeep om daarna op de houseboat te stappen en te varen en te slapen midden in de delta op de boot! Nog een krokodil gezien en toen we gingen slapen konden we de nijlpaarden horen grazen naast onze boot, hoe tof is dat!

Chobe :D
in Chobe de cruise gedaan, ik kan je niet vertellen hoe gaaf dat was! zo ontzettend veel olifanten, krokodillen nijlpaarden buffels enz. gezien! fantastisch gewoon! Alleen beetje jammer dat we halve wege aangevallen werden door een hippo :S (lees gevaarlijkste dieren van afrika) want waarschijnlijk was onze kapitein over hem heen gevaren! t probleem was alleen dat we op de terug weg er weer langs moesten en hij dus weer een woeste aanval inzette! klein beetje eng, maar wel een sensatie en er zijn mooie foto's van gemaakt :D

De volgende ochten ging de groep nog een gamedrive doen en hebben een luipaard met prooi en twee jonkies gezien.....aaarrghhh waarom moest ik werken en kon ik nou nie mee!!! ben zo jaloers, maar hoop dat ik op mn volgende drie reizen ook nog een luipaard tegenkom!

En toen was t einde alweer inzicht in Zambia nog naar de victoria watervallen geweest, errug mooi!!! en nu zit ik hier alweer maar dan met mn eigen groep! hopend dat deze reis net zo leuk gaat worden als de vorige!

dus luitjes, jullie horen t weer....geen tijd voor mij om me te vervelen of jullie te missen :P

hoop dat daar ook alles goed gaat, dat iedereen van zn vakantie geniet en dat t daar ook nog ff lekker weer blijft!

kuzzie marieke

  • 07 Augustus 2009 - 13:40

    Mark:

    Hoi Marieke

    ik blijf hier lekker lezen,ben benieuwd wat je allemaal nog tegenkomt na onze reis.

    Xx mark

  • 07 Augustus 2009 - 13:44

    Paul:

    Nou jij hebt misschien geen tijd om je te vervelen, maar ik moet zeggen dat ik na het lezen van je stukje ook wel weer super veel zin heb om op vakantie te gaan. Moet echter nog tot eind november wachten :S.

    Maar je verhaal was super! Geniet van je reis en als het te druk wordt, gewoon even je 'loketje' dicht doen hè!

  • 07 Augustus 2009 - 15:14

    Irene:

    Wowie! onvoorstelbaar, ben benieuwd naar foto's!Stoere job hoor! Veel plezier en succes met je eigen groep! 't gaat je lukken!! liefs Ireen

  • 07 Augustus 2009 - 15:31

    Karel En Herma:

    he meid dit klinkt ja super, je gaat je grenzen helemaal verleggen. Eerst nog bang voor een spin en nu is een hippo maar een beetje eng, straks ga je ook nog kippen voeren. Maar alle gekheid op een stokje ,maak er wat van dat is jou wel toevertrouwd.
    groetjes en xxxxx van je vader en moeder

  • 07 Augustus 2009 - 18:23

    Nikolien:

    Wow marieke wat een verhaal zeg!!! Kan me voorstellen dat je je ogen uit kijkt.
    Geniet van de gafe tijd en met je groep komt t vast helemaal goed! Succes!!!!

    Dikke zoen Nikolien en de rest hier

  • 08 Augustus 2009 - 09:16

    Marloes:

    Hey Marieke,

    Wat weer een leuk verhaal! Ben benieuwd naar je foto`s. Heel veel succes met je eigen groep, maar dat gaat vast lukken! Nog heel veel plezier.

    Groetjes Marloes

  • 09 Augustus 2009 - 11:58

    Henk & Gerlinde:

    Super wat weer een leuk verhaal.

    Succes met je eigen groep, en tot snel.

    Liefs
    Henk en Gerlinde

  • 09 Augustus 2009 - 19:05

    Saar:

    Mariki!!

    Oehhh spannennd je eigen groep! Maar gaat vast goed komen =D Als je nog tips voor me heb moet je ze even op de mail gooien als je een minuutje hebt!! :) Heb er ook superveel zin in!!

    Geniet ervan he!!
    Zoen

  • 10 Augustus 2009 - 15:21

    Saar:

    Oh en die Boepie even de groeten ;-)

    Baia Dankie!

  • 10 Augustus 2009 - 20:27

    Doreth:

    haaa marieke!
    leuke verhalen hoor! ben jaloers:P:P veel plezier daar nog en ik zie je bij't barn weekend:d
    liefs doreth


  • 14 Augustus 2009 - 15:19

    Henk:

    zo zo dus jij hebt het druk. En wat denk je van mij dan? ik moest het doen met twee weekjes Italië en een weekje thuis . Ik heb nu net mijn eerste drukke en hele zware werkweek er weer op zitten. En dan heb ik het nog niet eens over al die goede gesprekken die we moesten voeren. Dit ging natuurlijk alleen over het werk en geen moment over de korte vakantie. Dit heeft ongeveer de hele week geduurd haha. Maar goed nog heel veel plezier en maak er nog maar een leuke tijd van.
    P.S. Vond het echt super dat je nog even belde met mijn verjaardag.
    Nou doe maar kalm an en drink d'r maar een paar op mij doe ik dat ook op jou
    groetjes je aller liefste broertje

  • 16 Augustus 2009 - 20:47

    Karel En Marietje:

    Hallo Marieke.

    Tja huhum je hebt vroege vogels en late vogels haha maar beter laat dan nooit hè. Meid wat beleef je weer ontzettend veel.... zitten te genieten van je reisverslagen supergaaf zeg.
    Voor de komende tijd nog heel veel plezier toegewenst!
    Groetjes en veel liefs van Marietje en Karel en de rest ven de Rieties!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Livingstone

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2009

Aftellen

21 September 2009

t gaat baie snel voorbij

01 September 2009

Cape Town

17 Augustus 2009

goeie morre!

07 Augustus 2009

1e reis
Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 25824

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: