Lower Shire Valley - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu Lower Shire Valley - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

Lower Shire Valley

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

04 Maart 2011 | Malawi, Blantyre

hoi hoi

Kheb net een week in de lower Shire Valley gezeten, ons officele onderzoeksgebied (alhoewel hier voor mij niet veel te onderzoeken valt). Ben nu samen met Marjolein weer in Blantyre terwijl Susanne en Ragna nog in Lower Shire zitten, zij moeten alle dorpen bij langs voor intervieuws, terwijl Marjolein en ik ons meer op het toerisme gedeelte van het onderzoek richten, en daarvoor kunnen we in de Lower shire niet zo veel doen.

Hier een korte samenvatting van de Lower Shire Valley:
1. temperatuur: 40 graden of meer!
2. Outfit : tijgerjurk en badlaken
3. vervoer: dronken fietstaxi's
4. Bewoonde wereld....nergens te bekennen?!
5. geen wc -> diarree in de bush
6. 4 dagen niet douchen -> goede hygiene
7. spray een beetje reet want het stinkt!
8. Onderzoek: inteview met snurkende chief (hoofdman van dorp)
9. Je mag best je tieten laten zien aan de chief, als je knieen maar bedekt zijn
10. Onze giraffe gaat steeds op safari
11. Identiteits crisis: Komkommer die smaakt naar overrijpe meloen met aardappel structuur
12. 16 kinderen is ongeveer wel genoeg
13. Nederland? Daar heb toch geen zwervers en dieven?
14. Dr. Livingstone is een toerist
15. Een zaterdag avond in Lengwe NP: bezopen Portugesen die op de parkeerplaats dansen, Abba vs Queen
16. Ragna een nieuwe job heeft: Veiligheidsinspecteur in de bouw
17. Op de foto? Eerst je zondaagse kleding aan en je bril opzetten
18. Ben je moet? Doe de Albert!!
19. Wat nou babydoekjes, gebruik gewoon je matras
20. definitie van toerist: Iemand die een Nationaal Park bezoekt, Iemand die min. een jaar op bestemming blijft om te helpen met opbouwen van dorp, Dr. Livingstone, etc. etc.
21. polygamie is de beste manier

Ok dit is een korte impressie van mijn afgelopen week, ik hoop dat jullie er iets van snappen whahaha

Dikke zoen vanuit het mooie Malawi

• 04 Maart 2011 - 15:29

Gerlinde:

Erg spannende week dus.
    Je hebt toch wel je knieen bedekt gehouden he??? Niet te sexy worden hoor. HAHAH.
    Leuk om weer iets van je te hebben gehoord.

Liefs en tot horens.
    Gerlinde

• 04 Maart 2011 - 17:58

Karel En Herma.:

Wow, wat weer een leuk verhaal.
    Kan niet wachten op het vervolg.
    Jij houd de spanning er wel in.
    Knieen aan elkaar en anders maar een pepermuntie er tussen, en niet laten wegvallen, zou opoe zeggen, denk daar maar aan.
    Ik hoop dat je voldoende luchchies uut een bussie bij je hebt.
    Nou meissie doe de meiden de groeten van ons en nog veel plezier.
    Groet kus en tot horens, papa en mama

• 07 Maart 2011 - 20:02

Tamaar:

hej Mriek!!

klinkt weer super je verhalen... carnaval was weer super geslaagd maar jij hebt daar natuurlijk beter voor elkaar met je onderzoekje;-)!!

Benieuwd naar het vervolg... De grote vraag is natuurlijk... als ze het niet erg vinden dat je tieten zichtbaar zijn zolang je knieen maar bedekt zijn... betekent dat dan ook dat jij meegaat in deze traditie..?? haha

Kus Tamaar

• 14 Maart 2011 - 14:35

Lieneke:

Ej meid,

Heb even weer een impressie gekregen van hoe je daar leeft.. Of nou ja de mensen daar en waar je dus in mee wordt genomen.. Wat een andere wereld he..
    Leuk..
    Schiet het onderzoek een beetje op..
    En wat ben je nu allemaal aan het doen..
    Ben ook zeer benieuwd naar je foto's..
    Nou lieve meis tot snel..

Liefs en kus