Muli bwanji - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu Muli bwanji - Reisverslag uit Lilongwe, Malawi van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

Muli bwanji

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

15 Maart 2011 | Malawi, Lilongwe

We zijn ondertussen aangekomen in Cape Mclear, het meest chille plekje van Malawi, heerlijk aan het strand!

Om hier te komen zijn we eerst via Liwonde NP gegaan. Hier sliepen we in de bush bush en hebben 2 game drives en een kano tochtje gemaakt. Er zitten niet echt veel wilde dieren in malawi, dus niet echt spannend, maar tis wel een ontzettend mooi park! Hier hebben we een boom gezien waar ongeveer 50 jaar geleden levende mensen in zijn gegooid omdat ze lepra hadden...echt bizar, want als je goed keek kon je de skeletten nog zien liggen!! Dankzij het regenseizoen hadden we bijna verplicht langer in de bush bush gezeten, aangezien de weg helemaal weggespoeld was en alle auto's vast kwamen te zitten. Maar na 4 uur uur waren we dan toch eindelijk bij het busstation aangekomen (de heenweg duurde een kwartier :P)

Voordat we naar Cape Mclear gingen, stopten we nog bij Monkey Bay. om hier een fantastische avond te hebben:

Avondje Monkey Bay:
Eerst heerlijk voor 2 euries eten bij een lokaal tentje, heerlijk (koude) kip met reist en groente. Daarna met twee mannetjes mee naar de pub om het lokale uitgaansleven te ontdekken. Het uitgaans leven houdt in: Veel mannen die Shake Shake drinken! Dit is een lokaal bier, dat verpakt zit in een melkpak van 1 liter en wat naar zure melk ruikt...hmmmm heerlijk, na een klein slokje zijn wij toch maar overgestapt op gewoon bier! Om heerlijk te genieten van alle dronken mannen die al vanaf 's ochtends vroeg Shake Shake drinken en dus achterover vallen van het bankje of tijdens het dansen recht met zn neus in de modder belandt! Best hilarisch om te zien. Na deze wilde stap avond, heerlijk naar huis om er achter te komen dat er een muis in onze kamer zit, die overal lekker van heeft lopen te smikkelen....vooral Ragna's oordoppen waren favoriet! Uiteindelijk toch in slaap gevallen om weer wakker te worden van de grootste onweersbui die ik ooit gezien/gehoord heb! Om er daarna achter te komen dat het in onze kamer ongeveer net zo hard regent als buiten.....nouja dan maar onze regenponcho over onze klamboes heen hangen en gewoon verder slapen...morgen zien we wel verder!
Heerlijk avondje Monkey Bay!

En nu zitten we dan in Cape Mclear! Heerlijk genieten hier, wel een beetje vervelende beachboys die je van alles willen verkopen. Denk aan de proppers in Spanje maar dan nog 10 keer erger! Gelukkig mogen ze niet bij de lodges komen, dus daar zijn we veilig. Ze hebben ook allemaal heerlijke namen als grazy coconot, toast and eggs, please call me etc etc. Dus lien kheb hier een hele hoop fantastische suggestie namen voor jullie toekomstige kindje! :P
De eerste avond hadden we een bbq geregeld op het strand, met heerlijk gebakken vis en rijst en aardappelen!!! heerlijke maaltijd! Ik denk dat we het 1 sec op hadden toen er weer een wolkbreuk kwam en we dus moesten schuilen onder een hutje waar we uiteindelijk nog helemaal doorweekt raakten. Hierna dus maar de kroeg in gedoken om op te warmen en een lekkere borrel te nemen!
gister lekker wezen snorkelene en weer heerlijk vis gegeten!
Kortom heerlijk genieten hier!!

dikke zoen

• 15 Maart 2011 - 20:19

Aireen:

mooi verhaal weer, relaxte dude ;)

• 16 Maart 2011 - 07:26

Hielke Jan:

Wordt er ook nog wat voor je opleiding ondernomen? Of moet je daarvoor nog een reisje gaan maken in de toekomst? Have fun anyway!!

• 16 Maart 2011 - 15:37

Hero En Annet:

Hoi Marieke,

Ik heb de tranen nog in mijn ogen van je vorige reisverslag en dan kom je weer met zo`n knaller.
    Ik hoop dat je toch wel de tijd genomen hebt om veel plaatjes te schieten!!!!!!
    Daar dus ook ...nat van binnen en van buiten......
    Trouwens ,hoe zit het met je
    voorraad pepermuntjes????
    We hopen snel weer iets van je te horen.

Groetjes ,en geniet nog maar even van je ....vakantie !!!!!!!!

• 16 Maart 2011 - 17:35

Oma Monnik:

Hoi Marieke, wat leuk om je verslag te ontvangen en te lezen.
    Je beleeft weer veel en ik geniet mee van al jullie belevenissen.
    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig.

Groetjes van mij.

• 16 Maart 2011 - 17:54

Karel En Herma:

Hoi meissie.
    Als ik dit weer lees gaat het helemaal super.. Hopelijk word het weer wel een beetje beter, verwacht je natuurlijk wel heerlijk bruin weer thuis.
    Geniet er nog lekker van en veel plezier. Ook de groetjes aan de rest van de meiden.

Groetjes en een dikke kus uut erica.
    Liefs papa en mama

Kus Yv

• 17 Maart 2011 - 18:04

Maris:

Lief!

Het klinkt allemaal weer fantastisch! Geniet ervan en maak nog veel mooie dingen mee:)

Dikke kus

• 23 Maart 2011 - 17:06

Nikolien:

Hey marie,

lees je verslagje nu pas maaarrr t klinkt weer super, je hebt alweer heel wat beleeft zo!!!
    thnx nog voor je sms op mijn verjaardag, super lief van je dat je daar toch aan denkt!!
    Als je weer thuis bent spreken we gauw weer af!

liefs en een dikke knuffel

• 05 April 2011 - 14:32

Ferhat:

Heej marieke, bedankt voor je kaart;), me feestje was echt top, jammer dat je er niet was, maar begrijpelijk:P
    Ik lees dat je het allemaal wel naar je zin hebt daar, klinkt allemaal heel leuk. Je mist Nederland vast niet! Maar binnekort kom je toch alweer terug? Laat het me weten, doen we n drankje kan je het me allemaal in real life nog eens vertellen. Nog heel veel plezier daar! xx ferhat