No hullies and wollies in Aflica - Reisverslag uit Erica, Nederland van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu No hullies and wollies in Aflica - Reisverslag uit Erica, Nederland van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

No hullies and wollies in Aflica

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

06 April 2011 | Nederland, Erica

Tja en nu zit ik weer in t regenachtige Erica, of all places….
Maar goed hier toch nog ff mijn laatste update.

Na Cape Mclear zijn we naar Senga bay vertrokken, erg rustig plekje ook weer aan t meer. Hier hebben we eigenlijk nix gedaan, alleen chillen slapen en eten :D De laatste ochtend hebben we hier nog een goede daad verricht. We zijn naar het ziekenhuis gegaan om bloed te donneren, met mijn bloed kan ik vier kindjes redden!!! En nu weet ik ook dat ik gezond ben en welke bloedgroep ik heb. Ik was al vaker in Nederland naar de bloedbank gegaan, maar mocht nooit bloed geven omdat ik dan weer in Afrika of ergens anders was geweest….hoezo veel regeltjes in Nederland. Maar in Afrika doen ze gelukkig niet zo moeilijk! :d

We hebben ook nog een weekje doorgebracht in Nkhata bay. Hier heeft Ragna twee jaar geleden ongeveer 2 maanden gewoond voor haar onderzoek en nu waren we dus weer ff terug :D. Was erg leuk, want veel mensen herkenden haar nog! Hier zijn we voor t eerst echt lekker wezen feesten!!! Zaterdag waren we naar een kroeg gegaan waar een live bandje was…erg leuk en lekker gedanst. Marjolein heeft nog meegespeeld op de djambe. Ook hebben ik weer hilarische gesprekken gevoerd….de mensen zijn echt gek hier!

Voorbeeld van een gesprek….
Local: Hoeveel drink jij per dag?
Ik: Uhmm nou ik drink niet elke dag….
Local: Niet elke dag? Maar als je straks klaar bent met school ga je toch wel elke dag drinken?
Ik: Nee….weet je wel dat dat niet gezond voor je is??!!
Local: Nee hoor, dat is juist heel goed!
Ik: Oh ok, hoeveel drink jij dan per dag?
Local: Als ik geld heb ongeveer 6 biertjes per avond, als ik geen geld heb misschien 1 of 2.
Ik: Hmmm ok! (tja wat moet je hier anders opzeggen)
Local: Kun je misschien een biertje voor mij kopen!!!
Ik: Nou nee, ik denk dat je al genoeg hebt gehad voor vandaag!

Hahaha wat een idioten!!! En zulke gesprekken zijn hier echt geen uitzondering :P

Op maandag zijn we ook weer op stap geweest. Eerst gingen we naar Hollywood, deze kroeg werd zo genoemd omdat alle locals daar altijd heen gingen. De kroeg was gewoon een rieten hutje met een paar bankjes waar je shots of Black Bottle kon bestellen. Dit was een lokale drank die ze achter de bar hadden staan in grote jerrycans. Als je dan een bestelde werd het vanuit de Jerrycan in een leeg drankflesje gegoten (ong. halve liter) en dan kreeg je 1 flesje cola erbij en een grote lege fles om het weer samen te mixen! En hier betaalde je dan 1 euro voor! Nou naar een paar van die Black Bottles kwam de stemming er goed in en gingen we met z’n allen zingen!!! Echt erg leuk :D. Later zijn we nog naar een andere kroeg gegaan om de alcohol weer uit ons lichaam te swingen haha. Tijdens zulke stapavonden krijg je ook altijd veel afrikaanse wijsheden te horen….zo heb ik wel 5 keer het verhaal van het paard gehoord….: It is easy to take a horse to the river, but if it’s not thirsty it’s not going to drink!!! Kortom je kan iemand niet dwingen om iets te doen! Deze wijsheid kregen we vooral te horen als we weer s iemand afwezen, nee ik wil niet met je mee naar huis, nee ik wil niet met je zoenen, nee ik wil niet met je trouwen!!! Haha

Na Nkhata bay zijn we langzaam aan richting Zanzibar vertrokken. De reis over de grens verliep een stuk beter dan op de heenweg. Wel hebben we een uur bij de officieren in het kantoortje gezeten omdat we blijkbaar illegaal in het land waren….pffff kheb echt een hekel aan deze grens gekregen!!! Maar uiteindelijk na heel zielig kijken en de kleine meisjes act kregen we toch een stempel en mochten we verder gaan. Op de grens zijn we ook nog bestolen….wel 60 euro in totaal!!! Stelletje oplichters!!! Nou ik hoop dat ze er heel erg gelukkig van worden! Na al deze ellende is de reis toch weer soepeltjes verlopen en twee dagen later lagen we op t strand van Zanzibar….een waar paradijs!!! Poeder witte stranden en helder blauwe zee!!!! Heerlijk om zo je laatste week nog ff door te brengen. Hebben ook niet veel nuttigs gedaan hier, beetje op t strand liggen, snorkel excursie, beetje stappen en heerlijk eten….ik heb denk ik wel 3x kreeft gegeten :D Heerlijk!!! De stapavonden hier waren ook weer hilarisch….springende Masai om je heen…maakt ook niet uit waar je heen gaat, ze volgen je toch wel! Hebben echt een heerlijke week gehad, prima afsluiting zeg ik zo!

Tja en nu zit ik weer hier in Nederland en begint het gewone leven weer!

Xxx

  • 06 April 2011 - 11:35

    Marloes:

    Hey Marieke,

    Wat weer een leuk verhaal! Zo te lezen was het weer een super mooie reis. Ik ben benieuwd naar de foto 's! Ben je dit weekend nog in Erika of ga je al gauw weer naar Breda?

    Liefs Loes

  • 06 April 2011 - 20:12

    Lindsey:

    Leuk om nog het laaste te lezen, ook al ben je weet terug.
    Ben je op geen enkel huwelijksaanzoek ingegaan?? Had je geen dorst?? ;)
    Mooi avontuur weer! En leuk om te lezen..
    We gaan snel daten he? (Ben nu wel druk met Spaans leren en vandaag was ik ziek.) Maar ik wil je wel snel weer zien! :)
    Dikke kus en knuffel Lindsey

  • 06 April 2011 - 20:54

    Niko:

    heerlijk verhaal weer marie,

    Leuk dat je morgen langskomt kan je alles nog een xtje vertellen!!!

    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Erica

Afstuderen in Malawi

Recente Reisverslagen:

06 April 2011

No hullies and wollies in Aflica

15 Maart 2011

Muli bwanji

04 Maart 2011

Lower Shire Valley

20 Februari 2011

Een lange reis

24 Januari 2011

Nog 3 weken
Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 178
Totaal aantal bezoekers 25783

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: