Afrika :D - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu Afrika :D - Reisverslag uit Swakopmund, Namibië van Marieke Wanders - WaarBenJij.nu

Afrika :D

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Marieke

24 Juli 2009 | Namibië, Swakopmund

hier ff een kort berichtje van het mooie afrika!!!

hier gaat alles goed, heb t ontzettend naar mn zin, kan ook niet anders in zo'n ontzetten mooi en divers land!

kben nu nog een beetje de toerist aant uithangen, voordat ik over 2 weken ongeveer zelf aant werk moet.

kheb niet zo veel tijd nu, maar zal ff kort vertellen wat ik zoal gedaan heb....en das heel veel!

t begon in kaapstad...regen regen regen de eerste dag, maar daarna ging t zonnetje schijnen en we hadden zelfs geluk dat het zo helder was dat we de tafelberg op konden!!!! ontzettend mooi uitzicht over kaapstad en gelijk mn eerste wild gespot, jaja en klipdassie.....lijkt een vergroot marmot maar heeft genetisch gezien het meest weg van een olifant! das wel t laatste dat je verwacht. En natuurlijk kaap de goede hoop bezocht, alle andere bezienswaardig heden moeten ff wachten tot de volgende keer!

daarna vertrokken naar augrabies national park. de watervallen bezocht en de dassietrail gelopen (wandeling van 4 uur) ontzettend mooi!!!!

ben nu in swakopmund in namibie en zijn vandaag ook langs walvisbaai gegaan om de flamingo's te zien, tja je zou iets anders verwachten bij de naam maar we moesten t toch echt met de flamingo's doen (kheb wel al een walvis in de verte gezien bij kaap de goede hoop!)

verder heb ik al veel wild gespot:
springbok, spiesbok, zebra, giraffe, vogelstruis (op zn afrikaans), eland, dassie, veel vogels, pinguins, walvis enz. enz. En dat terwijl de echte safari's in de wildparken nog moet komen!!!! dus kun je nagaan met wat voor verhalen ik thuis kom!!!!


ondertussen ook al wat wild op mn bord gespot haha smaakt erg goed!

kheb nie zo veel tijd meer dus kgas er een eind aan maken.

kheb hier lokale telefoonnummers dus mochten jullie willen smsen of bellen kan dat op

+27799026758 Zuid Afrika
+264814625704 Namibie

ligt er dus een beetje aan waar ik ben, welke ik in gebruik heb :P

kheb bijna nergens toegang tot internet omdat we overal midden in de bush en in the middle of knowhere slapen! dus duurt wel weer ff voordat ik een bericht stuur!

voor iedereen daar: fijne vakantie en khoop dat t daar net zulk lekker weer is als hier!

baia dankie voor alle berichtjes!!!

kuzzie marieke


  • 24 Juli 2009 - 17:07

    Paul:

    Hey Marieke!

    Klinkt erg goed, zit ik hier in Nederland te genieten van het 'mooie' weer ;).

    Super om te horen dat je je daar goed vermaakt.

    Veel plezier en ik blijf je zeker volgen!

    xXx, Paul

  • 24 Juli 2009 - 17:52

    Lindsey:

    Het schatje!
    Wat cool dat je toch nog ff op internet kan. Leuk om te horen dat je het na je zin hebt.
    Ow, ik ben echt jaloers op alles wat je nu al hebt gezien!! Wie ziet er nou een vogelstruis in het wild?! Haha!! Die eieren zullen grote omeletten opleveren, haha!!
    Heeeel veel plezier nog! En hoop snel weer een avontuur van je te horen!
    Dikke kus!!

  • 25 Juli 2009 - 14:27

    Karel En Herma:

    Hoi meissie.

    fijn dat je toch even op internet kon, dit zijn weer leuke berichten.
    Geniet nog even van het vacantiegevoel lekker he.
    Hier gaat alles zijn gangetje (werken en nog eens werken ) tja verschil moet er zijn.
    Veel plezier en we bellen.

    papa en mama

  • 25 Juli 2009 - 15:59

    Saar:

    Ahh Marikiki!!

    Wat klinkt dat heerlijk!! Heb er helemaal zin in ook! Hoe is de groep? Beetje leuk of ook wel vervelende mensen af en toe?

    Ik hoor het wel.. geniet ervan!

    Dikke kus!

  • 26 Juli 2009 - 15:52

    Anky:

    Hey Marieke!

    Toch een internetaansluiting kunnen vinden dus?! Da's altijd goed!

    Geniet er lekker van nu je zelf eerst de toerist mag uithangen, straks is er werk aan de winkel!

    Geef je ogen en camera maar goed de kost!

    Groetjes vanuit Schoonebeek, met vandaag eens weer mooi weer ;)

    Bert en Anky

  • 27 Juli 2009 - 16:08

    Oma Grol:

    hoi Marieke
    groetjes van oma en heel veel plezier

  • 28 Juli 2009 - 06:48

    Tanja:

    wowwwwwwww! supergaaf!
    Geniet er lekker van meissie!

  • 28 Juli 2009 - 09:26

    Nikolien:

    hey mariek,

    klinkt allemaal weer super!!!!!
    leuk om te lezen wat je allemaal beleefd.

    dikke zoen Nikolien

  • 28 Juli 2009 - 10:56

    Monique:

    Hoihoi, het gaat weer super lees ik wel weer,wat ja een geweldige belevenis en natuurlijk ervaring wat je weer op doet,Ben wel een beetje jaloers hoor haha.Tot horens maar weer en geniet maar lekker van alles.Groetiesss en tot horens.

  • 28 Juli 2009 - 12:46

    Irene:

    Hey lieve meid! Fijn dat we iets van je kunnen lezen! Gaaf hoor wat je nu al hebt gezien. Heel veel succes de komende weken!! Ben benieuwd hoe het straks met al die mensjes gaat, wordt vast dubbel zo leuk! xxx

  • 30 Juli 2009 - 11:42

    Randi:

    Hee Maat,

    Wat vet om te horen zeg! Kei gaaf allemaal! Hebben ze ook een lekker lokaal drankje daaro?

    Spreek je snel weer en veel plezier!!

    Dikke xxx

  • 31 Juli 2009 - 20:14

    Henry En Greetje:

    Heey Mamietje
    Hoe is het in Zuid Afrika? Heb sl het 1en ander gehoord. Je was kortgeleden nog in Kaapstad. nu vraag ik mij af... wat doe jij helemaal in ZuidAfrika ga je daar naar een SuidAfrika museum, nou die heb je in Hongarije ook, is veeeeeeeeeeel dichterbij enne dan die kabelbaan woooooow, die heb je in Valkenburg ook wel HAHA, Heb er pas geleden nog in gezeten vet eng man. Marieke hier word niet om gelachen. maar met alle gekheid op een stokje, hoe gaat het met de toeristen ,kan je hen een beetje de baas, lijkt me best moeilijk, en niet te vergeten suuuuuuuuuuuuper saai haha Maar jou kenende maak je er een te gekke boel van. We zijn nu bij je pa en ma,en gaan nu aan de borrel. jou ma vroeg al of ik papier genoeg had, maar heb geen idee of er genoeg papier in die p.c. zit HAHA je kan wel lezen dat ik nie veel verstand van dat ding heb,nou ga je niet zeggen.... dat heb je zo wie zo niet, want dan kom ik bij je. nou tjuu Marieke maak er wat van en doe in de Godsnaam vooooorzichtig
    Groetjes van je aaaaaaalllerrrreliefste OOM en TANTE

  • 02 Augustus 2009 - 11:38

    Oma Wanders:

    Groetjes van oma en veel plezier

  • 03 Augustus 2009 - 10:52

    Marlies:

    Meissie-Mzungu !!
    wat een verhaal!
    Geniet er allemaal van nu je nog GEEN toeriste voor je kiezen hebt!

    Ik heb zelfstandig inmiddels 1reis begeleid en morge begint mn 2e 23daagse reis dus spannend!
    Ga ook echt tot eind november blijven :D
    De 1e is supergoed gegaan dus waarom zou 't bij jou niet zo zijn !!!

    mijn 'doelgroep' zijn BEREISDE mensen vaak en die hebben het dus ook over Namibie (delta) en RSA, dan denk ik aan jou ;)

    Succes en spreek je snel
    (alhoewel ik ook 80% in de middle of nowhere zit en de andere 20% internet niet werkt..maar toch)

    Liefs,
    Marlies

  • 03 Augustus 2009 - 10:56

    Marlies:

    Haha er staat dat ik mijn reactie op jouw site heb geplaatst "Over 2 dagen en 7 minuten"

    Beso!

  • 05 Augustus 2009 - 12:47

    Henk En Gerlinde:

    Hoi Marieke,

    We hebben vandaag je eerste kaartje mogen ontvangen. Dus al veel wilde dieren mogen bewonderen.
    Nou we zijn zondag terug gekomen uit Italie. Lekker bruin gekleurd, nu nog enkele daagjes thuis.
    Nou tot snel en vermaak je nog een beetje.

    Liefs Henk en Gerlinde

  • 07 Augustus 2009 - 11:10

    Mark:

    Hoi marieke

    Wij zijn gister lekker laat aangekomen maar wel zonder problemen.
    Hoe is je eerste dag verlopen.
    Is die meidengroep iets of zijn ze al verveelt geworden.

    We smsen en hyven wel.

    XXXxxx Mark

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Namibië, Swakopmund

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

05 Oktober 2009

Aftellen

21 September 2009

t gaat baie snel voorbij

01 September 2009

Cape Town

17 Augustus 2009

goeie morre!

07 Augustus 2009

1e reis
Marieke

Actief sinds 03 Juli 2009
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 25818

Voorgaande reizen:

23 Oktober 2012 - 24 Oktober 2012

Weer op reis!!

14 Februari 2011 - 03 April 2011

Afstuderen in Malawi

14 Juli 2009 - 16 Oktober 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: